BBM3410Satu2020 : ULASAN TUGASAN ASAS GRAFIK

Pada minggu lepas, kami diminta untuk membawa segala bahan-bahan yang telah disenaraikan oleh Prof. Alhamdulillah, berkat hasil kerjasama dari pasukan Lenggang Kangkung Production kerja tersebut dapat disiapkan dalam tempoh beberapa jam sahaja sedangkan proses menggunting dan menampal amatlah susah. Prof juga menekankan kekemasan dalam kerjanya seperti menggunakan gam berjenama UHU sahaja untuk menampal dan juga tidak mahu sebarang bonggol atau kembung semasa menampal hasil kerja yang ditugaskan. Kumpulan Lenggang Kangkung Production berjaya memperoleh tiga bintang bagi kerja tersebut. Berikut adalah hasil tugasan yang telah kami siapkan.
Muka hadapan tugasan asas grafik

Asas Grafik : Mudah
Mudah didefinisikan sebagai penglihatan seseorang terhadap sesuatu gambaran yang mudah difahami sama ada dalam bentuk foto mahupun video. 

Asas Grafik : Warna
Warna didefinisikan sebagai kombinasi warna ataupun satu warna dalam sesuatu gambaran dalam bentuk foto mahupun video dan grafik seharusnya tidak mengandungi lebih daripada tiga warna.

Asas Grafik : Teks
 Teks merujuk pada jenis dan saiz font yang dipilih dalam persembahan grafik. 

Asas Grafik : Kesesuaian
Kesesuaian dalam grafik merujuk kepada grafik yang bersesuaian dengan latar iaitu latar tempat, latar masa, latar watak yang terdapat dalam sesuatu foto atau video. 

Asas Grafik : Keseimbangan
Keseimbangan dalam grafik merujuk kepada ruang dalam foto atau video. Ruang yang dimaksudkan ialah ruang di kiri dan kanan serta atas dan bawah. 

Gambar sebagai bukti hasil kerja yang kami siapkan bersama.
Lenggang Kangkung Production rock!

BBN3402SATU2020: PENTERJEMAHAN BERBANTUKAN KOMPUTER

Saya ingin mengucapkan jutaan terima kasih kepada Prof N kerana mendidik dan mencurahkan ilmu kepada saya. Semester ini agak sedih kerana ti...