BBM3410Satu2020 : Le Familia


Untuk post kali ini saya akan memperkenalkan semua ahli keluarga saya yang saya sayangi. Keluarga saya terdiri daripada 12 orang iaitu ayah, mak, 3 orang kakak, 3 orang abang ipar dan juga 5 orang anak saudara. Alhamdulillah, kami semua tinggal berdekatan walaupun tiga orang kakak saya sudah berkahwin dan tinggal di rumah sendirian. Merujuk pada gambar yang saya muat naik, itu sebenarnya gambar yang di ambil semasa Hari Raya Aidilfitri pada tahun lepas. Cuma hari raya sahaja kami dapat berkumpul dan meraikan perayaan tersebut. Hal ini kerana masing-masing sibuk dengan menguruskan keluarga masing-masing.

Saya akan ceritakan latar belakang serba sedikit tentang ahli keluarga saya. Saya akan mulakan dengan menceritakan tentang pemimpin keluarga kami iaitu ayah. Ayah saya sudah berusia 50 tahun dan bekerja sebagai kontraktor di sebuah kawasan di Pahang yang berhempas pulas membanting tulang empat keratnya mencari rezeki menyara keluarga kami. Mak saya pula merupakan suri rumah sepenuh masa yang banyak menghabiskan hidupnya membahagiakan kami sekeluarga. Mak dan ayah saya telah berkahwin pada tahun 70an lagi dan alhamdulillah kekal sehingga sekarang setelah 30 tahun lebih berkahwin.


Saya harap keluarga saya kekal bahagia, berada dalam keberkatan dan mendapat rezeki yang melimpah ruah sentiasa. Kata orang, air dicincang tak akan putus jadi saya berharap keluarga saya sentiasa bersatu hati walau dalam apa juga halangan yang kami tempuhi.


BBN3402SATU2020: PENTERJEMAHAN BERBANTUKAN KOMPUTER

Saya ingin mengucapkan jutaan terima kasih kepada Prof N kerana mendidik dan mencurahkan ilmu kepada saya. Semester ini agak sedih kerana ti...