BBM3410Satu2020 : Tentang Diri


Ini merupakan blog post pertama saya. Nama saya Wais Qorni bin Azizan. Boleh panggil Wais. Saya melanjutkan pelajaran saya di Universiti Putra Malaysia. Saya mengambil jurusan Bacelor Sastera (Bahasa & Linguistik Melayu). Saya berasal dari Pahang. Saya merupakan anak kedua dari 4 adik beradik. 

Tujuan blog ini diwujudkan adalah kerana saya sangat minat menulis. Saya suka menyuarakan pendapat saya melalui tulisan berbanding dengan bercakap secara berhadapan. Jadi blog ini merupakan medium yang paling sesuai untuk orang seperti saya berbuat demikian. Selain itu juga, saya boleh memuatnaik gambar-gambar sebagai bahan sambil menulis sebagai rujukan penulisan saya.

Menjadi seorang pelajar sepenuh masa bukanlah penghalang untuk saya lakukan aktiviti lain yang saya minati. Saya suka membaca buku-buku yang memberi manfaat serta mengubah perspektif saya terhadap sesuatu. Saya juga suka mencabar diri saya untuk melakukan sesuatu yang baru jadi saya suka mengambil risiko melibatkan diri saya dengan aktiviti-aktiviti yang berfaedah.

Saya berharap saya akan konsisten untuk terus menulis dalam blog ini dan menyampaikan segala pendapat, info dan banyak lagi kebaikan-kebaikan dan ilmu yang saya peroleh dan berkongsi dengan semua pembaca blog ini jadi jangan lupa untuk terus mengikuti perkembangan blog post saya.

Semoga berjumpa lagi pada blog post yang seterusnya. Assalamualaikum! 

BBN3402SATU2020: PENTERJEMAHAN BERBANTUKAN KOMPUTER

Saya ingin mengucapkan jutaan terima kasih kepada Prof N kerana mendidik dan mencurahkan ilmu kepada saya. Semester ini agak sedih kerana ti...